20160518 185215

امروز در فینووا

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دورهمی امروز همفکر (همفکر تهران) در شتابنده فینـووا تشکیل شد. هادی فرنود و حمیدرضا احمدی بنیانگذاران همفکر هستند که کمک خیلی زیادی به بچه های استارتاپ میکنه برای همفکری و پیداکردن دوستان و شبکه سازی و آشنا شدن با بقیه دوستان و نقد و بررسی ایده ها. فکر می کنم بالای یک سالی هست که با همفکر آشنا شدم و سال گذشته خیلی زیاد توی این جلسات شرکت می کردم. توی این دورهمی، هادی هم حضور داشت. قبلا توی مصاحبه ای متوجه شدم که یک استارت آپ داره و توی فن آوا در حال شتابگیری و رشد هست. عکسش رو در زیر می بینید:

هادی فرنود
هادی فرنود (از موسسین همفکر)

راستی! من بلیط ها رایگان همفکر رو در سایت ایوند تهیه میکنم. حتی از سایر دورهمی ها و رویدادها و جلسات و همایش هایی که برگزار میشه با خبر میشم و ثبت نام میکنم. گفتم لینکش رو قرار بدم، شاید به کار برخی از دوستان بیاد

من برای بررسی ایده خودم و پیدا کردن دوست برنامه نویسی و مشاوره رفته بودم. تقریبا فعال هم هستم، با همه گپ میزنم و توی چند دقیقه ای که پیش رو داریم، ایده ها رو به اشتراک می گذاریم و افراد از نگاه های مختلف خودشون بهت بازخورد میدن.

عکس از محیط کاری شتابدهنده فینووا
عکس از محیط کاری شتابدهنده فینووا

اتفاق جالبی که امروز برای من افتاد، دیدن آقای غانم زاده عزیز بود. همون اول که با هم روبه رو شدیم، به اسم صدام کرد و با روی گشاده دعوت به گپ زدن شدم. خیلی برام عزیزه، تقریبا دو سال شده که باهاش آشنا شدم و مسیر جدیدی از کار و زندگی پیش رو قرار گرفته. با تمام مشغله هایی که داره، اما هر وقت سوالی تلگرامی یا پیامکی ازش می پرسم، حتما جواب میده، جواب درست! کامل و به درد بخور.

ناصر عانم زاده عزیز تازه از آمریکا برگشته و گروه کلید (برنامه تصویری اینترنتی کلید در سایت آپارات) یه مستند خوب از استاد غانم زاده و گروه فینووا و زندگی استارتاپی و «سیلیکون ولی آمریکا» ساخته که « زندگی یه کارآفرین از دور جذابه، از نزدیک غیرقابل تحمل » همینجا می تونید اون رو ببینید:

.

.

من آقای غانم زاده رو از طریق « سایتِ کسب و کار نرم افزار ، دست نوشته های مربی و مشاور کارآفرینی» شناختم. حدود دوسال قبل پس از ورشکستگی سنگین و باختن همه چیز، پست کامپیوتر در حال مطالعه و جستجو دادمی بودم که با متد و آموزه های ایشون شروع کردم و تا الان هم در حال درس آموزی ام (هرچند شروع بیزینسی نداشته ام). البته ناصر عزیز بسیار فعال هستند که به خوبی از فضای مجازی برای ارائه آموزش های خودشون استفاده می کنند. برای نمونه:

فایل های صوتی ایشون رو می تونید اینجا (soundcloud) پیدا کرد

اسلایدها رو هم میشه (slideshare دید و یاد گرفت

و حتی یکسری ابزارهای لازم برای مستندسازی استارتاپ و کسب و کار هست که میشه اینجا دانلودشون کرد

البته فعالیت آموزشی و هدفمند ایشون به همینجا ختم نمیشه و به تازگی یک دانشنامه (ویکی) با عنوان دانشنامه استارتاپ های ایران راه اندازی کردند که امیدوارم به سرعت رشد کنه و در اکوسیستم کارآفرینی فناوری کشور نقش خوبی داشته باشه.

بعد از احوال پرسی و چندتا سوالی که از من پرسید و مشاوره هایی که ازش گرفتم، یه عکس دو نفـره هم با هم گرفتیم. خیلی وقت بود که می خواستم ازش تشکر کنم و مطلبی درباره اش بنویسم، به همین بهانه ازش تشکر میکنم و بابت همه زحماتی که میکشه و رویاهایی که داره ازش ممنونم و امیدوارم در راهی که در پیش گرفته موفق و سربلند باشه.

ناصر غانم زاده - سجاد سلیمانی
ناصر غانم زاده – سجاد سلیمانی

.

پی نوشت:  همفکری، کلمه واقعا خوبیه برای این دورهمی ها. برخلاف محیط زندگی عمومی با مردم عادی، میشه اونجا ایده ها رو بیان کرد، به چالش کشید، شبکه سازی از افراد همشکل و همفکر کرد و دو ساعت لذت بخشی رو سپری کرد. دیدن این بچه ها (دختر و پسر) برای من واقعا لذت بخشه. فکر میکنم همه در یک فضای مشترک فکری سیر میکنند و همین وجه اشتراک بسیار کمک میکنه به اینکه بتونند راحت همدیگر رو بفهمند. طعنه هایی که در محیط زندگی عادی خودم به واسطه نوع افکار و ایده پردازی و مشغله ها و مطالعه ها و… میشنوم و میبینم (مثل همه دوستان دیگرم) باعث میشه این ساعت های کوتاه لذت عمیق تری بچشیم.

پی نوشت دوم: من دیشب تا سه صبح داشتم به مفهوم «ارائه» فکر میکردم و ابعاد مختلفش رو بررسی و یادداشت برداری میکردم. امروز اتفاقی گروه سه نفـره ای رو دیدم با عنوان آکادمی ارائه ناب مشغول فعالیت هستند. قبلا نظرم رو در مورد ارائه نوشتم، فعلا دارم روی کاغذ بررسیش میکنم و توسعه اش میدم و به مفاهیم و تعاریفش دست پیدا کردم و مصداق ها و مقیاس ها رو براش دارم تعیین میکنم. و خیلی خوشحالم که گروه دیگه ای هم به این موضوع رسیده و داره کار میکنه.

پی نوشت سوم: شاید نوشتن این نکته خوب باشه که من دسته بندی روزمرگی ها و دلنوشته ها رو دوست دارم با زبان محاوره ای تری یادداشت کنم.

پی نوشت چهـارم: من با هدف ارائه ایده و پروژه خودم که با عنوان سیستم فروش مصالح ساختمانی هست اونجا میرم و هر بار با دوستان جدید آشنا می شوم و با دوستان قبل هم در مورد کار صحبت میکنیم.

سیستم فروش مصالح ساختمانی

 

سجاد سلیمانی ( مربی و مدرس مدیریت زمان )

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.