به جای هدایای نوروزی

جایگزین شایسته هدیه ها و سالنامه های نوروزی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

داشتم به هزینه های میلیاردی تبلیغات شب عید، چاپ و توزیع سالنامه ها، جاکلیدی ها، سررسیدها، خودکارهای بی کیفیت چینی و …. فکـر میکردم. و اینکه چه میزان از ثروت ملی در این راه هزینه می شود. و تاسف بارتر اینکه این محصولات تبلیغاتی، به درد چه کسانی خواهد خورد؟ چند نفـری آن را مناسب و شایسته و کاربردی میدانند؟ آیا واقعا محصول تبلیغاتی برای ما خواهد بود؟

آیا یک بانک یا سازمان دولتی با هزاران هزار نسخه سالنامه و سررسید به هدف تبلیغاتی خود دست پیـدا خواهد کرد؟

جایگزین بهتری برای سالنامه و هدیه های نوروزی وجود ندارد؟

.

هدیه مناسب عید نوروز

عید نوروز در راه است و به زودی مثل سالیان گذشته شاهد هزینه های سرسام آور در گستره ملی برای بحث تبلیغات و هدایای تبلیغاتی پایان سال خواهیم بود. کافیست به درو ریز و کم استفاده بودن بسیاری از آنها بیاندیشیم تا کمی دلسوزی برای ثروت ملی داشته باشیم.

.

در فایل پی.دی.اف که تهیه شده است، تلاش کرده ام بگویم که اگر هزینه های چاپ و توزیع هدایای تبلیغاتی نوروز را سامان دهی کنیم و به سوی دیگری گسیل دهیم، چه منافع ملی و سازمانی و فردی در انتظار ما خواهد بود. توسعه ملی و حفظ منافع ملی درست از همین نقاط آغاز می شود. شاید تصمیم گیران و مسئولان این کار به این زودی ها قانع نشوند که چنین کاری انجام دهند، ولی خواست ملی مردم، می تواند چنین رویکردی را به دنبال داشته باشد. من امیدوارم.

شما هم اگر این فایل را مناسب یافتید، به دوستان خود ارسال کنید. در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و در ایجاد یک جـوّ عمومی برای متقاعد کردن تصمیم گیران سازمانها و شرکت ها، دست به کار شوید.

.

.

برای دانلود فایل PDF روی عکس زیر کلیک کنید

01

فایل در ۱۴ صفحه و ۱٫۵ مگ و مناسب گوشی تلفن همراه

.

.

 

مشاهده چند صفحه از فایل بالا

در زیر عکس های زیر تعدادی از صفحات PDF را مشـاهده می کنید:

.

.

..

.

دیدگاه خودم را تغییر دادم…

من بعد از نوشتن این مطلب و با توجه تجربه‌هایی که به دست آوردم؛ نظر خودم را پس می‌گیرم و فکر می‌کنم «کتاب بجای سررسید و سالنامه» که در عید نوروز تبلیغ می‌شود، خیلی نمی‌تواند موفق باشد. دلایل بسیاری را برای این موضوع مطرح کرده‌ام که آن ها را در یک نوشته‌ی بلند به طور کامل شرح داده‌ام.

برای خواندن این نوشته روی لینک یا عکس زیر کلیک کنید:

استفراغ فرهنگی

نقدی به هدیه دادن کتاب

(مخصوصاً هدایای سازمانی و شرکتی و تبلیغاتی عید نوروز)

.

امیدوارم از عنوان این نوشته برداشت بدی نداشته باشید. من تلاش کرده‌ام یک نقدی بر جریان تبلیغاتی که «هدیه کتاب» داشته باشم. امیدوارم نظرات شما تکمیل کننده نوشته‌ی من باشد.

من (نویسنده این مطلب) سجاد سلیمانی هستم؛ مربی و مدرس مدیریت زمان. این نوشته از جنس روزنوشته‌های من است. مطالبی که در زندگی روزمره خودم با آنها برخورد می‌کنم و درباره آنها می‌نویسم و البته این روزها با رویکردِ زمان و مدیریت زمان خیلی مسائل را بررسی می‌کنم. شما می‌توانید نوشته‌های مرا در آدرس زیر ببینید و بخوانید:

برای خواندن روزنوشته‌هایم کلیک کنید

.

.

همچنین اگر دغدغه کتاب و کتابخوانی دارید می‌توانید نوشته‌های مرا در این آدرس دنبال کنید. البته یک خبر خوش هم به شما بدهم. من یک کتابخانه مجازی درست کرده‌ام که در آن کتاب‌های متنوعی را معرفی می‌کنم. کتاب‌های پیشنهادی خودم را به همراه کتابهای تخصصی مدیریت زمان در آدرس زیر منتشر می‌کنم که می‌توانید به رایگان ببینید و خلاصه‌ی برخی از آنها را دانلود کنید:

کتابخانه زمان

.

.

.

.

آدرس کوتاه این نوشته:

http://zaman.link/hbook

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید 🙂
[Total: ۱ Average: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.